Lunch tips!

Kallt sås = cream frich o en påse mango o chili pulver (för kalla såser)...blanda o vips e såsen klart...de e lätt starka så tar två cream fraich..oki;)

Potatisgratäng= tar de skalade potatisar o riv de i sånna där rivjärn..antingen skivor eller rivna....blanda de med delvis rivna ost....salta...lite paprika krydda..i mitt fall tog jag fisksås!..rundare smak tycker jag...sen strö på stöbröd o häll över det feta grädden (kan ju tar hälften mjölk o hälften grädden)...in i ugnen...ja det där med grader o det kan ni säkert själva va=) jag hade det på först på 225 grader sedan sänkte ner det till 190 grader.....känn av m. gaffel vet ja...hihi..o jo så hade jag i lite vitlökpilver oxå..det doftar underbar då..

Stek lax= vitlökpulver o citon på...sen stekar...vips klart!

Vet att man kanske föredrar gratängen med nån kött /biff men det blir så "mäktig" med det feta goa gratängen redan...så köttet av nån god fisk...något lättare...tycker jag blir bättre....

Jag tycker om att testa nya kombinationer o detta blev gött!


bilden e inte rättvis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0