Pannkakor vs. plättor

Mannen min gillar pannkakor medan jag fördrar plättor! Hahaha när inspirationen sinar så blir rubriken som ovan. Snart hemgång för mannen min. Vet att jag skriver en hel del om mannen på sistone men vi har verkligen inte umgås eller ses på länge känns det som. Äntligen är han ledig till helgen. Ingen kul när han inte har "sommar semester".

Ringde o bokade tid hos en nyöppen frisör salong i närheten av oss. Tror jag ska nog ringa o avbokar den. Tjejen som svara var så flummig eller så förstod hon inte vad jag sa. Plus att hon avbröt mig flera ggr. o babblade om annat som hon trodde jag menade. Man säger väl inte till en kund att: ja, du får komma i tid med!....Oki, då har de nog många kunder (tänkte jag) men så säger hon att hon inte har så många bokningar alls...jaha..ehhhh..blir det lättare för er om jag kommer en halv timme tidigare då (sa jag efteråt)...jamen du får komma i tid fortsätter hon att säga....ehhhh....ni förstår säkert att hennes förståelse för det svenska språket var kanske inte helt perfekt...visst det gör ju inget att hon inte förstår o det...Modig av de att öppna en salong. Jag kan ju inte heller svenska perfekt. Men det var den absolut roligaste o samtidig mest irreterande bokning jag varit med om.

En bekant till oss var där o klippte sig o hon blev så fin i håret så därför tänkte jag testa också...

Det var jimmy som hämtade hem prislistan för mig o han sa att han var tvungen att fråga de fyra gånger innan de förstod att han ville har prislistan...hahahaha...så komisk...jag skrattar åt Jimmy då...kan förställa mig när han står där o försöker kommunicerar med de...han är ju så tystlåten o blyg annars..han var säkert allderes röd o varmt med då han var tvungen att upprepa det han sa flera ggr...hihihi men vad gör man inte för sin fru...

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Haha, jobbigt med när man inte förstår varandra! Speciellt när det är till frisören man ska, då kan man ju komma hem och se lite heltokig ut i håret:D



kram

2009-07-24 @ 18:26:46
URL: http://www.PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0