Blixtar o dunder!!!

Fy! jag som annars aldrig e rädd för åskar blev rejält nervös igår natt. Det smallt så kraftigt o  nära! En av blixtarna slog nog precis utanför våran fönster då jag hörde värsta braket av nått träd som gick sönder! Ungarna blev så klart rädda men som tur var höll det inte på hela natten iaf.! Ja, naturkrafter e verkligen inget att leka med!

Vi tog en oväntat tripp till svärisarna igår. Mannen skulle byta sitt mc-hjälm (en bekant har en moped/mc affär) ute i Härryda. Vi plockade med blåbär som vi gjorde paj av. Blev görr gött med vaniljsås till!

Solen gasta på här men det mörka molnet ser inte rolig ut. Vad gör idag??? Fick reda på att mannen min måste jobbar TVÅ helger i rad pågrund av semester osv. De har ju bonus system o det o det e rätt bra MEN iår har de gjort om allt. De dela upp bonusarna ist.! Istället för en saftig bonus blir det små små små varje månad. Aja! ska inte klagar..bättre än inget!

Ringde till tolkförmedlingen i Gbg igår o frågade varför de inte hört av sig då jag skickat in mitt intresse anmälan flera månaderna sedan. Hon som jag talade med blev så glad!!! o jag med för den delen! De e verkligen behov av thailänska tolk (det visste jag då flera ringt o frågat om jag kan ställa upp o översätta för de då det inte finns någrar på tolkförmedlingen)...så de var jätteintresserade (sade hon jag talade med flera ggr.)...låter lovande med extra knäck nu...Men som sagt de e ju sega så vi får hålla tummarna att hör av sig. Dock blir det svårt med barnpassning nu till sommarn då mamma min jobbar extra mycket nu under semester....alltid e det nått va....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0