Körkort!!!

Fy!!!!! brukar ju övningköra på bilskolan med en äldre herre som e så go. Han sade att jag kör bra o behöver ca. åtta till nio lektioner....men så prövade jag att köra med en annan yngre kille idag (han var den enda som hade lediga tider....resten fulltbokade)....gissa hur många lektioner jag behöver enligt honom???? Jag backade runt hörnet idag...flera...skarpar kirvor o det. Det gick galant!!! Det tyckte han med!!! Men när lektionen var slut så frågade jag honom hur många lektioner tror han jag behöver innan jag e klart med alla momenter som finns i deras övningsbok ..som han påpekade...20 LEKTIONER!!!! E han galen!!!! Hans kollega säger max nio o han säger tjugo!!! Hur många lektioner säger han till folk som inte kan köra alls då??? 50 lektioner eller!!! Usch fy!!! Jag fick dessutom inte köra fullt tid heller...30 minuter (egentligen 40 min). Dessutom satt han tyst under nästan hela lektionen o gäspade flera ggr. då jag hade första tiden..kl.7.30....

FY siggen människa...inte undrar på att han hade så mycket lediga tider medan hans andra kollegor hade fullbokade på sitt schema flera veckor framöver!

Jimmy blev förstås skitarg..ringde o sade till min pappa också o han bara skrattade. Inte konstig tyckte han då han själv har råkat för det. Min pappa skulle tar svenska körkort för sju år sen så gick han till en bilskolan som sade att han behövde minst tio lektioner. Min pappa har haft thailänska körkort i över femton år samt jobbat som taxi chafför i en stad med åtta miljoner invånare! Det slutade med att han gick väl en lektion sedan körde upp privat o självklart klarade uppkörningen utan några anmärkningar.

Galet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0