Barn ensam i bilen!!!

Fy! hur kan man lämnar sina barn ensam i bilen???!!!! Vid hämtning idag kom en pappa o ställdet sin bil bakom våran...vi var på väg tillbaka till bilen efter hämtningen då Jimmy upptäckte ett litet barn sittande i bilen allderes ensam. Idag vid två tiden var det ganska varmt o i bilen e det lätt hett...SPECIELLT då solen sken rätt igenom på barnet!!! Barnet lågt o sov medan pappan sprang in o hämtade sin äldste pojk som går i Bellas avd..Självklart stod vi kvar o tittade efter om han kommer och precis innan han dögt upp var jag på väg tillbaka för att hämtar en pedagog eller någon som kunde hjälpa till med barnet?...precis då kom han tillbaka o satte sig i bilen. Visst såg han att jag blängde o gav honom en sur min men den pappa satte sig cool lugnt i bilen o satt o tuggade sin jäkla tugggummi o verkade helt oberörd!!!

Fy! för sånna människor...den lilla barnet satt allderes själv i en HELT STÄNGT bil!!! Inte en enda ruta nere. Jag är så jäkla arg på mig själv att jag inte sade nått till honom!!!! Väl hemma kunde jag förstås inte släppa detta så jag tänkte på hur länger den lilla barnet måste har suttit själv i bilen. Kom senare på att jag såg när den pappa kom då var jag på gården o var på väg och hämtade Bella på andra sidan av gården. Allt som allt så kom jag till att det barnet blev lämnade i en varmt bil i över tio minuter om inte mera!!!

Är så förbannad på mig själv att jag inte sade ngt. till honom. Så om jag ser honom imorgon ska han banne mig får höra på ett o annat!


Jag har läst så många historia om hur föräldrar lämnar sina barn ensamma i vissa situationer. Men det där är så olika. Behöva man springa en trappa ner o kolla till tvätten medan ens barn sover eller om man snabbt behöva vara i fred vissa stunder då man behöver går på toalett o sådär e klart normalt men ni förstår säkert skillnaden. Denna pappa hade ställt sin bil där man inte har någon som helst tillsyn/uppsyn till bilen då den stod parkerade på baksidan av förskolan.

Ja nog om det..Oh! det har varit så mycket idag så jag behöver semester!!! Vi fick dessutom ett samtal av killens föräldrar för en stund sedan....ja ni vet att de har tagit hand om vår lilla hund numera men nu efter sex månader tycker de att det inte blev som de hade tänkt sig...killens mamma har just opererat axeln så nu orkar de inte med en hund....ja de bor ju i ett hus med en jättestor tomt o skogen intill...jaja det är ju jobbig att mata hunden och släppa ut honom på trädgården någrar gånger per dag...antar det iaf.....¤suck¤

Ja ni life is god va ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0