Julstress...

jäpp nu började det o denna gången var jag något förberedd. Det har varit en massa åkande hit o dit till olika släktingar (killens sidans så klart) varje jul. De senaste tre åren har jag bjudit hit "familjer"fast till olika dagar....eftersom jag vet mannens sidan e lite lite..ja som de är så har jag utsatt en dag för de. Medan "min"  sidan en annan dag då vi kan frossa i god mat, presenter o god sällskap. MEN i år e jag trött att bjuda hit mannens familj....vill inte står o spisa för de länge..vissligen var det självvald. Så i år ska vi ända in i skogen där mannens familj har flyttat o fira jul...eller dan innan afton..

Ska banne mig tar med mig mat o det e seriös..."svärmor" kan inte lagar mat men för fasen man kan ju faktiskt anstränga sig lite när det e jul tycker man...läsa recepter kan hon ju! Nu e jag elak men att blir serverad rödbettsallad direkt fr. plastburken (på bordet!), sylta som fortfarande ligger i förpackningen o värma färdigaköttbullar i micro är inte min tolkning av jul...eller? Så jag ska tar med mig lax m. kall sås till o hemmagjorda jansson...bry mig inte vad "svärmor" säger...kanske hon inners inne blir glad då hon slipper lagar...."värmar upp"....allt maten själv....



Bellas första jul 2005..hos mormor o morfar såklart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0