Dagens Thailand restips!...varning för känsliga läsare!

Toalett besök på vissa stället e "annorlunda" än i sverige....vissa stora köpcentrum sitter det nån o tar betal utanför toaletten..någrar bath kostar det...typ 2-10 bath= 50 öre-2 kr. Vissa ställer e man tvungen att köpa papper innan man går in då det saknar inne. Och vissa ställer...bensin stationer utanför storstäder har kvar det gamla toaletter..d.v.s "huk toaletter" då man sitter på huk o ja uträttar sina behov. Sedan tvättar man med vatten som oftas finns bredvid i en behållare. På de flesta ställer går det inte att spåra ner papper då man slänger det bredvid i en "hink"....det e ingen såndaär hål i marken toalett så man ser inte ner i hålen=). 

Mitt tips e att tar med tvättlappar in...helst fr. sverige...finns att köpa i de stora köpcentrum men det kan ju vara jobbig att leta o folk därnere brukar i vanlig fall inte använda tvättlappar utan vatten för att tvätta sig. krångling men försök att tar med sånna svenska "vanor" som vi använder här hemma så slipper vi strul o det...speciellt med småbarn.

Jag tog även med blöjor...finns oxå att köpa därnere men jag hade ju 25 kilo/person som man fick i bagage. Var ju dock där i två veckor så jag ville helst slippa åka iväg första dag o storhandlar saker som man redan hade hemma.

 (lånad bild..googlade.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0