Deppig värre?

jag mår skit...vissa stunder då jag kommer o tänker på min dumma dumma a.kassa som strular sig...Ja god folk efter fem..snart sex månader har jag äntligen fått ett beslut! 192 kr per dag!!!!! får jag....ska jag leva på gatan hade de tänkt eller!!!! o det sket sig då jag de första månaderna fyllde i kassakortet fel!!! Ändå så ringde jag o frågade med minst tre handläggare då de första perioden skulle fyllas på o blev instrukterade hur jag skulle fylla på...KÄNNER MIG SOM EN IDIOT!!! Så nästa torsdag kommer min allra första utbetalning fr. a-kassa OCH GISSAR va jag kommer blir rik!!!!

För tänkt på att det e ersättning för flera månader!!!!.....ja så tänkte jag iaf.!!! tills jag ringde o frågade i fredags hur mycket jag skulle får ut.....kan ni gissar??? ca. 1200 kr!!!!!!!! ja nu ska jag leva som en drottning=( eller snarare som en hemlös person....blääääää på hela skit system!!!!

Tänkt att jag banne mig fick mera pengar då jag var mammaledigt och ändå hade jag inte jobbat så mycket innan (om man inte räknar med studier så jobbade jag i ca. 5 månader innan)....trots det fick jag bra penning MEN om man jobbat häcken av sig i nästan ett år innan o sen e tvungen att går på a-kassan ja FAN då blir det en helt annan femman!!!!

NEJ! slut gnällt fr. mig för denna gången...TUR jag har min familj o mamma o vänner som peppra mig o stötter mig i denna pest tid. Igår var vi hos "svärisarna" o grillade...allderas vindstilla o supervarmt....skönt att bara komma bort o rensa tankarna ibland...

So long god folk.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0