Allvetare???

hur stavas det nu igen..besserwiser..ja en sånt som vet allt..tror sig. Vi känner en kille som e väl runt 28 års ålder...han har alltid varit/ är en sånt som pratar pratar pratar o tror sig vet allt....idag kom de på Bella kallas..han o hans familj då. Det var ett tag sedan vi sågs o nu kom jag på varför! Oh! han har blivit ännu värre..jag o Jimmy gav varandra "diskreta" blickar under hans "tal"...jisses jag försökte säger saker typ fyra gånger men utan framgång då han inte låter andra tala. Sen ska han jämföra o skryter så mycket om hans visit i Thailand. Han e sånt där typiska gubbar som har varit nere i Thailand en gång sen när de kommer hem till Sverige då e han proff om allt som handlar om Thailand. Det sorgliga e att de flesta gubbar med thailändska fruar har bara sett ett litet bråkdel av Thailand o oftast ingen bra sidan. Nu ska jag inte låta dömmande men de flesta thailändska fruar e inte så "utbildade" o oftast/nästan alltid fr. något del av det fattiga landstället. När de åker ner så bor de oftast på nån sliskig motell.

Jag känner mig ännu lyckligare att Jimmy inte e en sånt! Han har respekt för landet och människorna. Alla har inte lika bra men de gubbarna som varit där nere ska alltid sitta o klanka ner på de thailändska levnadssätt o kulturen. Men saken är att de åker ju alltid till ställerna där det finns barer o flickor som säljer sig och sedan tror de att hela Thailand är sådant. Just därför väljer jag och min familj att i största mån undvika att umgås med thailänskor som har svenska äldre man. ALLA ÄR INTE SÅNT men tyvärr är de flesta vi känner sådana.

Men just den här killen som var hos oss idag e extrem besserwiser...jag tror inte att det finns någon som e värre än han. Tror mig han vet allt fr. himmel o jord! Han pratar med en som om han tror att vi andra har noll koll på världen! Så fort hans son på tre år skrek eller slog sig så skylle han på min Cevin! Min lilla son på 1 o 1/2 år alltså. Ja det eller så e det Bella som inte e snäll o låta hans son slår henne. Jag ryser varje gång jag tänker på denna besserwiser....kan inte någon tar ner honom på jorden. Någon som e rapp i käften!

Jäpp nu har jag beklagat mig färdigt för denna gången.....

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0