Dagens ris!

På tösen avdelning har det börjat en ny pedagog. Första gången vi möts var stelt som vanligt. Häromdan möte kilen henne sittande bekvämt o smörjde in sina händer o kommenterade... " jag måste smörja in händerna varje gång jag tvättar mig o det gö jag många gånger per dag"....viss det e normal....så idag mötte killen ännu en gång av en smågnällig pedagog..."oh! måndag o fredag e så jobbiga!"....ehhhh! jag vet att man e bara mänsklig MEN det e ju faktiskt hennes ANDRA veckan på det nya jobbet!!  Hon kanske har det jobbig hemma eller så men komigen människa lite lite lite gladare kan man väl vara....o dessa två tillfällerna e bara en av de många gångerna som vi har märkt att hon verkligen visar att hon "brinner" för detta jobb....NOT! Jag menar ännu en annan gång e att när hon såg oss komma lämnar tösen var när hon lycklig var på väg till personalrummet o då var hon hur glad som helst o typ utbrast...oh! nu ska jag har rast o klockan var ju bara 9.30!.....viss hon var säkert tidigt den dan men hallå eller!

oki nu klagar jag väldigt mycket på henne men man blir så arg att bara för hon har förskoleutbildning så petade de bort en annan fröken som bara var barnskötare....en jättebra pedagog som både föräldrarna kunde känna sig trygga för o en pedagog som barnen kunde komma till...o hittade en massa med barna...

Ja det e väl det skon klämmer för mig....men det e orättvis när de går efter papper ist. för persolighet...ja ni förstår. Kanske tar jag extra illa upp för jag oxå e en barnskötare.....men vi gör ju inte sämre jobb bara för det..snarare tvärtom! Medan förskolelärana springer runt med deras pappersjobb o bla bla bla så får barnskötare verkligen jobbar i barngruppen! ja ja nu e inte alla förskolelärarna sånna men de ställerna som jag varit på har jag fått de intryck..tyvärr!


Flummig inlägg som vanlig men det bjuder jag på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0