P-botttttt!!!

Ja just det...fick en p-böter fredags...så dum har man ju aldrig känns sig innan. Efter letande av platser som tycks vara fullt överallt på Wigselngrensplatsen (Willys) en fredag morgon?! Så fick vi en plats längst bort av en härlig snäll par som vi fick en biljett av. Kollade snabbt att det var en timme kvar på biljetten...så snällt tyckte jag. På väg tillbaka såg jag att p-lisen höll på att lappa en bil...ja log o sade till Jimmy..hihihi nu e det nån som inte blir glad sen....väl framme i bilen upptäckte Jimmy att VI SJÄLV hade fått ett böte! Jimmy rusade ut men stoppade som tur var av att hans mobil ringde. Jag satt i bilen o försökte komma på en massa grejer som vi skulle säga till p-lisen...till min fasan såg jag att biljetten som vi fick av de snälla pensionärs paren var ju för fasen ogiltigt! Oh! så dum...den var ju från i måndags! Men hur tänkte de där paret? Hade de själv den biljetten eller vad?..nu var det våran slarvfel som tror på andra o det gör vi inte mera gång....fy världen! 400 spänn blev det iaf. ¤suck¤

Men jag kan inte slutar tänka på de så kallade snälla tant o farbrorn som gav oss biljetten....visste de att det var en gammal biljett eller trodde de själv att det var en ny o som tur var så klarade de sig utan en p-böter själv.....minns att när "farbror/gubben" räckte mig biljetten så tittade jag även på tanten för jag ville tacka henne med men hon såg rätt sur ut o tittade bara åt annat håll...jaja det e bara att betala...¤suck¤ igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0